Vi kan ha det ganska trevligt här i det blå!

Va ju som nämt upp till norr i helgen, fast åkte ju bara förbi graninge och fortsatte upp till Veka och Stuffy där vi tillbringade helgen med ett saligt lass god mat roliga utflykter och en hel del mys!
Det är något speciellt att komma upp, att åka upp med någon som har norrland på samma plats i sitt hjärta är ju ännu roligare.. Som det blev sagt, det är något man inte delar med sig av till alla :)

På vägen hem så åkte vi förbi gammelmormor och morfars grav, sen for vi vidare ner till bollnäs och hälsade på Elins farmor där det bjöds på ännu mer god mat.. Man har blivigt riktigt bortskämd precis hela helgen!

Nu idag blev jag avsläppt på jobbet, kände inte i en enda del av kroppen att de va kul att få jobba igen.. Ibland kan man ju ändå ana att de kan vara kul att få jobba lite.. Men nu va de snarare riktigt surt, jag hade velat vara kvar norröver och få sova ut lite till..
När jag väl kom över att jag faktiskt va så illa tvungen att jobba så flöt de på ganska bra.. Tills jag kommer tillbaka efter första lasset och får mig en redig utskällning av chefen.. För att ett paket jag levererat kommit fel.. Absolut.. Fel ska man inte göra.. Men om man har 250 paket på en pall med lappar på som det står:
Onninen AB
Hemvärnsgatan 4
SOLNA

Och en av dessa paket står det
Onninen ab
Olof ceder
Hemmestagatan 4
SOLNA
på, detta paket skulle jag tydligen ha hittat och kört till en annan adress än butiken.. Men vemfan ser en sådan liten skillnad när man har en sådan uppsjö av grejer och inte har en jävla aning om att man ska leta efter en låda som inte hör hemma..
Men de va väl bara att lapa i sig smörjan och gå vidare..
Ett par timmar senare ringer gubben igen och jag får ännu en avhyvling över att jag vart och släppt en pall i solna som skulle till hägersten.. Blev upplyst om att jag kanske skulle ta och "rannsaka mig själv och fundera över om jobbet verkligen passar mig" Blev lite förbannad.. Förvisso har jag bara jobbat åt Iggy i 1,5-2 år.. Kört ut 60 stopp om dagen och ALDRIG levererat fel, men lyckades göra tre fel på raken idag..
Upplös honom om detta och förklarade att jag som chaffis, de 4 år jag runkat ratt gjort en fel leverans tidigare.. Att jag har bäst leveranskvot som enskild chaffis på Dhl.. Men att jag begriper att han inte kan acceptera tre stora missar på en dag..
När jag upplyst honom smått irriterad om detta så blev de lite tvärt.. Men ca 20 minuter senare ringde telefonen igen.. Jag hade inte levererat fel pall.. Den hade fått fel adresslapp..
Så när jag väl kom in till terminalen så rensade vi luften lite..

Sen åkte vi iväg och lämnade in morsans bil.. O kollade på en van till :D Hoppas de klaffar nu bara så jag kan ta tag i bilen på gårn!

Men nu ska jag bege mig till en otrolig tom säng och sova lite så man kan "ta nya tag imorn" så Iggy blir nöjd igen..

Denna helg kommer jag leva länge på =) Tack gums för en underbar helg!

Kommentarer
Postat av: Elin

Du kan vara underbar



:)

2009-11-23 @ 20:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0