Jodå satte!

Long time no see, som min gamla lärare brukade säga när väl syntes till i skolan!

Mycket har hänt sedan sist jag skrev, numer är man småbarnsförälder =)
Har även fått nya arbetsuppgifter som jag trodde skulle innebära kortare arbetspass.. Men icke.. Det kanske kommer, kör man sprit så får man väl räkna med lite övertid innan midsommar och andra högtider!

Livet som pappa är ett häftigt fenomen, helt plötsligt har man fått mer sympati för sina egna.. Eller sin egen förälder.. Med tanke på mitt arbete har jag inte riktigt fått njuta av att ha barn, men de få stunderna man hinner.. Ja vad mer kan man önska sig här i livet?!?

För några helger sedan hade vi dop för lilla Johanna som hon fått heta, det blev en helt underbar tillställning som blev precis så lyckad som man bara kan drömma om.. Det har man alla sina nära att tacka för! Dessvärre kunde inte min mor dyka upp pgr av sin ryggoperation som inte riktigt gick som den skulle, så hon fick följa den live i sin dator.. Man kan inte annat än imponeras över hur tekniken går frammåt!!

Nu däremot så har jag semester, i en hel vecka.. Som vanligt i riktigt jocke maner så är veckan fullsmackad från topp till tå och jag tror att lite av min tidsoptimism har smugit sig på, men Elin har styrt upp det värsta och upplyst mig om att man inte hinner åka till norra sverige över ett dygn sedan vända kosan söder över dagen efter.. Speciellt inte när man har ett litet barn, ska besiktiga bilen på måndag, inte har packat eller något alls..
Men imorgon ska jag sticka iväg och montera en takbox (vuxen poäng or what?) sen ska de bytas lite lampor och skit innan besiktningen, sedan plattan i mattan ner till bilprovningen och få nedslag på däcken, skyltbelysningen och en spricka i framrutan.. Som förövrigt byttes för ett år sedan pgr av en spricka............. Suck.........

Efter dessa små strapatser så är det hem, packa bilen och rulla ner mot göteborg.. Där ska vi försöka klämma in däckbyte, tona rutorna på bilen, kanske tattuera mig, grillfest, middag på tu man hand, ev byta framruta på bilen, bo på hotell och ja.. Någonstans där mitt bland allt detta, chilla och ha semester..

Det ska minsann stås i på semester så man får lite gjort.. Ja juste, vi ska köpa bil till Elin också om allt klaffar, en volvo v70, med 18" fäljar, tonade rutor.. En riktig räcer morsa kommer det att bli!
Då har vi två stora kombis, med 18" fälgar, tonade rutor och toksänkta.. Fräänt!!

Nu däremot så är det dags att sova.. Ska ju upp åtta imorn för att man ska hinna med allt.. Men vafan.. går ju upp vid 4 annars så åtta borde väl inte va nå probs?

Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0